TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Krämpor hit och krämpor dit

Kategori: Allmänt

Inatt kunde jag inte låta bli att söka på Google efter ett bekymmer jag haft ca 2 månader som jag inte nämnt nåt om här.

Det är mina nattliga svettningar som bara blivit värre den senaste tiden. Oftast kommer dom när jag vaknar. Då är det som om någon vrider på en kran och jag får gå upp från sängen så den inte hinner bli blöt.
Svetten bara rinner längs rygg mage och ben.
Det är fruktansvärt jobbigt.
Ibland blir det så om jag vräkt i mig gottis eller massa mat innan sängdags men det har jag inte gjort nu.
Svettningarna kommer i andra sammanhang med men det är mest natten jag är trött på nu.

Sökte som sagt på det och det kunde vara många orsaker.

Allt från klimakteriet till aids.
Men där i mellan fanns viktuppgång (ja det har ju blitt det i sommar, men nu har jag vänt på det igen), fel på sköldkörteln (som jag redan kollat upp) samt exakt den sjukdomen pappa hade för några år sen.... Då blev jag lite smyg...
Dom säger att den inte är ärftlig alla fall.

Jag sökte alla fall och läste om den sjukdomen och svettningar stämde ju in. Det var väl typ det enda så jag ska väl inte vara orolig.
Men den sjukdomen, lymfom - cancer, blir ju allt vanligare.
Usch.
Nej jag har självklart inte cancer och jag får väl kontakta sjukvården om dessa äckelsvettningar.
Pratade med en kille idag om alla mina "bekymmer" och det sjuka var att han hade haft exakt samma och fått utlåtande av läkare (tar jag ej här).

Trots alla tankar om allt har dagen gått bra.
Började med en löptur. Blev bsra 250 meters promenad idag och en tid under 6 alla fall. Gött. Tog hela Grisabanan idsg med. Just det... andningen jävlas och jag kan inte springa mycket fortare pga den.....med ett bekymmer. Tvättat Jens bil, rensat ogräs, vatt i Ryd och sovit lite på eftermiddagen/kvällen. Även då vaknade jag och kranen sattes på....

Enklelnatt inatt. Får se hur den blir. Druckit en celcius. Ska väl starta upp bryggaren och ta nån kopp med.

Ledig helg med Jens jobbar. Jag ska fixa lite i huset.
Måla lister och trappan.
Sen blir det till att kolla kökstapeter. Skulle vi gjort i Ryd idag men då ville jag bara hem så då struntade vi i det. Dumt.....

Ha de bra alla :)

Vår kotte :)


Jens postbil som kanske snart ska rastas. Den fick med sig en tvätt idag.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: