TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Shoppat på IKEA o hämtat min dator!

Kategori: Allmänt

Då jag fått fria händer att göra det så fint som det går i huset (jag är rätt kass men har börjat få lite hjälp av en person)
så drog vi till ikea idag eftetr mötet på jobbet. Ett möte där tiden för övrigt bara sprang iväg för ovanlighetens skull.
 
Jens hade vatt uppe i Liatorp och lämnat saker på loppisen som vi inte fick slänga.. Så hans föräldrar var med så Kerstin bjöd på mat på ikea sen.
Jag var i shoppingtagen men var lite återhållsam då inte alla tycker man ska handla nytt, särskillt inte när man just slängt ut gammalt ;-)
Men jag plockade på mig saker och stod och klämde och kände på en del.
Ja, det blir lite småsaker samt 4 nya köksstolar.
Ska slipa och måla om borde. Blir det inte bra så köper vi ett nytt. Hittade även ett sådant.
 
Det knasiga var att när vi satt ihop den sista stolen så såg vi den var full av märken, så det får bli en resa dit till snrast..
Den lär väl hamna på fynd så får vi en ny.
Heh, då kan man kila in där och köpa den billigt så har vi en extra sen ;)
 
Men det roligaste idag så ni slipper ha skadeglädje!!!!!! ALLA mina bilder gick att rädda! ALLA!!!!! Och reperationen samt kloningen blev billigare än vad som var sagt. Han hade slarvat bort sina anteckningar om den. Haha tur för mig.
Men jag blev så glad så jag nästan börjadr gråta inne i butiken. Dock är det Jens data jag har nu och skriver från. Pallade inte starta upp min om inget var installerat. Tar det imorgon om jag vaknar i tid.
Så om ni nu säga en massa onödigt som dessutom inte är sant och jag nu skulle få reda på detta så kanske jag skulle låta bli att slå sönder datorn.
Dock tror jag inte personen i fråga läser här. Men man vet ju aldrig. Hon har som sagt bett om ursäkt, men ja, jag är långsint, det är jag....
 
Nu har jag betalt alla härliga räkningar. Blä.... Blev inte våldsamt mycket över. Jag som skulle köpt skivstångssättet på Harald för 999 kr. Det finns över förståss men det bär mig emot lite då det är en massa annat jag vill ha med. En ny grill till bilen tex. Det har jag sagt länge. Man fick visst rabatt om man var med i STC. Men det har vi ju heller inte fått tummarna loss att bli än ;-)
 
 
Nehe, duscha och sen sova. Råkade vakna halv tolv idag. Tur jag stället klockan annars hade jag missat mötet........
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: