TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Banansallad

Kategori: Allmänt

Hej hej

Igår hade han KRAVkontroll. Han var riktigt nervös, men der gick jättebra. Blev lite extra nervöst över ett par saker med fåren, men det gick bra det med. Så efter det var han hur go som helst :-). Skojfrisk och sådant.
Sen på kvällen flyttade vi hästarna till Kjell och Elsi. Där var en hel del bete och dom får gå där en vecka. Dom behöver ju inte så mycket näring nu. Evve tränas ju knappt.
Funderar dock över vad i tusan jag ska utfodra Rosanna med i år sen då hon inte tål pellets. Har havre, men hon skulle ju ha nåt med lite mer protein i också.
Hon har redan börjat få utslag. Begriper inte vad det beror på. Blir ännu värre vid pellets. ELler ja, dom försvann ju i våras när jag tog bort pelletsen.
Det onstiga är att det alltid börjar bara på vänster sida. Har provat att smörja på lotagen. Men det är dumt att slösa på det då veterinären endast får skriva ut det på licens och jag skulle ha det till annat. Till svallkött.

Idag ska jag hem och sova. Sedan ska jag till banken. Går nog rätt fort där.
Igår slog jag inte hjäl en ända geting i sovrummet så nu minsann håller dom på att försvinna. Var tre på toan och några i köket.