TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Barndomsminnen

Kategori: Allmänt


Tog en promenad i skogen brevid nya kyrkogården.
Nygallrat och även nedhuggt sen tidigare.
Här var jag mycket som liten, själv eller med morfar eller med nån annan.

Sönderkört, kunde vatt värre. Var skog till höger längre fram sist jag befann mog här. Var nog till häst :)




Här åkte jag skridskor när jag var väldigt liten "Lillisen".




Morfars gamla hus. Här var mer skog förr och där lekte jag rätt mycket fast blev rätt rädd då jag en gång skulle gå upp till våra kaniner då dom passade dom och det stod ett lodjur där uppe.
Glömmer aldrig det! Glömmer aldrig känslan i kroppen. Funderar ibland om det var en dröm eller om jag såg i syne, men nej! Gammal var jag inte men visste vad ett lodjur var för nåt!





Kommentarer


Kommentera inlägget här: